Sådan implementerede 3Kløveren ShowMyDay – og fik mindre udadreagerende børn

Hvordan bruger man digitale hjælpemidler til at øge selvstændighed og tryghed for børn, som ikke har et sprog? 

Og hvordan får man både bestyrelse, chefer og personalet med på idéen – selvom der er modstand i starten? 

Det og meget mere taler Betina Carstens, CEO og grundlægger af ShowMyDay, med Mette Brunbjerg om i denne video. Mette er forstander på institutionen 3Kløveren i Snekkersten og har solid erfaring med at implementere digitale redskaber. 

Klik på videoen for at se samtalen nedenfor (videoen åbner i en ny fane).

Blandt de konkrete resultater er, at børnene er langt mindre udadreagerende, har færre konflikter med hinanden og personalet og er blevet bedre til at kommunikere – på trods af manglende sprog. 

Er du pædagogisk leder, eller sidder du i den kommunale forvaltning og er nysgerrig efter, hvordan velfærdsteknologi konkret kan udmøntes på institutioner, så får du her et praksis- og jordnært eksempel på, hvordan du kan gøre.